Vikten av att underlätta säker körning kommer alltid att vara relevant, oavsett var du befinner dig i världen. Kvalitet vägmarkering är något som Trysil RMM sätter på sin agenda varje dag och deras relativt nya trafficprinter har redan gjort succé bland kunderna. Kent Roberg, Trysil RMM Sweden säger att mycket tid har lagts ner på att utveckla produkten.
Behovet av automatisk utskrift
Roberg har arbetat med Trysil RMM sedan 2015 och han har tillbringat mycket av sin tid här och arbetat med trafficprinteren. Denna maskin skriver ut text och symboler automatiskt, vilket gör att förare kan skriva ut de symboler som behövs utan att lämna lastbilen.
”Detta gör vägmarkeringsprocessen mycket säkrare för förarna, eftersom de kan få jobbet gjort inifrån sina lastbilar och inte behöver arbeta oskyddat vid sidan av vägen”, säger Roberg.
Roberg har arbetat som produktutvecklare och han säger att det är spännande att se den färdiga produkten, som representerar många års hårt arbete, nu tas i bruk av Trysil RMM:s kunder.
– Det finns för närvarande fem maskiner, en i Finland, en i England och tre i Sverige, berättar Roberg.
Säkerhet är högsta prioritet
Det har gjorts ett omfattande arbete och utveckling för att få produkten till den standard den har idag. Materialet och funktionaliteten måste vara helt rätt och Roberg säger att det också är viktigt att de är hållbara.
”Det är väldigt intressant att vara en del av en sådan här process, speciellt när det handlar om säkerhet och effektivitet för våra kunder. Behovet av produkten är enormt och trafiken runt om i världen ökar varje dag. Säkerhet är högsta prioritet, säger Roberg.
När den ultimata fördelen med trafficprinter är att liv räddas är det lätt att förstå varför detta är en så viktig produkt för Trysil RMM. Roberg säger att om den här produkten kan hjälpa till att rädda liv så är det den största belöningen av dem alla, och det gör hela processen väldigt motiverande.
”Att äntligen kunna trycka på knappen och se en snyggt tryckt symbol komma ut är en fantastisk känsla. Blicken på våra kunders ansikten när de ser vad produkten kan göra och hur de kan använda den, är en av de mest motiverande delarna av denna process, säger Roberg.