Vegmerking Vest AS köpte sin första vägmarkeringsbil av Trysil RMM 2011. Nu är fyra nya klara för leverans i god tid innan säsongen drar igång på allvar. Dag Einar Ånonli, som är både ordförande och verksamhetschef för Bergensföretaget, är mycket nöjd med leverantören.
– Vi har säkert köpt 30 fordon från Trysil RMM sedan vi startade 2010. De har varit den renaste hovleverantören för oss i alla år, skrattar Ånonli.
Satsar på kvalitet
Vegmerking Vest AS har haft en äventyrlig tillväxt sedan starten i mars, för drygt 14 år sedan. Dag Einar Ånonli räknar med att företaget kommer att ha mellan 45 och 50 anställda när säsongen drar igång på allvar, och att omsättningen kommer att överstiga 150 miljoner norska kronor med god marginal i år.
– Det är ganska långt från första verksamhetsåret. Då nådde vi nästan miljonstrecket. Men vi har alltid satsat på kvalitet och har successivt byggt upp mycket god kompetens inom vägmarkering och andra markeringsuppgifter. Alla märkningsjobb är intressanta. För oss. Små och stora parkeringar, parkeringar, lager, lekplatser, väganläggningar och allt annat som behöver märkas. De flesta av våra kunder bor i västra landet, men vi har även ett bra antal uppdrag i söder. Vi har allt från offentliga aktörer till små och stora företag inom privat sektor på vår kundlista, säger Dag Einar Ånonli.
Avancerade och miljövänliga maskiner
Kvalitetsarbete gör att det även ställs höga krav på det material som används. Dag Einar Ånonli menar att Trysil RMM levererar utrustning som är bland de bästa och mest avancerade i världen.
– Vi vill ha de modernaste och mest miljövänliga maskinerna som vi kan få tag i. Inte minst ställer offentliga myndigheter hårda krav på miljö och hållbarhet i sina anbudsförfaranden. Därför investerar vi regelbundet i nya maskiner, vilket säkerställer våra kunder ett effektivt och korrekt utförande, säger Ånonli.
-Det händer att vi kollar vad andra företag kan leverera, men om vi ska välja något annat än Trysil RMM måste erbjudandet då vara betydligt billigare och det har vi ännu inte upplevt. Dessutom har Trysil RMM en mycket bra serviceapparat, och flyttar ut med kort varsel de få gånger det finns behov av det. Det händer att en pump eller något går sönder, och stillestånd är en kris för oss som har en kort säsong. Därför är den nära dialogen och det goda samarbetet som vi har med Trysil RMM nödvändig.