Vägmarkeringsentreprenören EKC Sverige har mångårig erfarenhet som kund till Trysil RMM.
”Vi har genom åren sett flera tekniska innovationer från Trysil RMM, som har hjälpt oss att bli en bättre entreprenör”, säger fordonschef Johan Långström på EKC Sverige.
Johan Långström har under många år varit operatör av vägmarkeringsmaskiner med utrustning och teknik från Trysil RMM. Nyligen började han som maskinchef för EKC:s fordon. Detta har gett honom fördjupad kunskap om Trysil RMM både som företag och om den utrustning de levererar.
Jättebra service
Och hans intryck av Trysilföretaget har inte förändrats genom åren.
”Nej, jag har alltid tyckt att de var bra. Det absolut bästa med Trysil RMM är den service de tillhandahåller kunderna. När vi får problem med något är en lösning aldrig långt borta”, säger Långström.
Det svenska företaget har använt vägmarkeringsmaskiner från Trysil RMM så länge Långström kan minnas och han har aldrig kört annat än Trysil-maskiner. Anledningen är helt enkelt att Trysil RMM har lyckats utveckla produkter och ny teknik genom åren, vilket Långström är mycket nöjd med.
Nöjd med utvecklingen
”Jag tycker att deras utveckling har varit väldigt bra. Under åren har de uppgraderat sin linjedelningsautomation två gånger med mycket förbättringar varje gång. Och det är nog det jag tycker är det bästa med Trysil, de blir alltid bättre när de utvecklar nya lösningar och teknik. De har också utökat sin produktportfölj på vägen”, säger han.
”Jag tycker också att de anställda på Trysil RMM är lätta att ha att göra med. De förstår utmaningarna vi har direkt och hjälper oss snabbt. Trysil RMM har vänliga människor och man får nästan alltid tag i någon, oavsett när man ringer. Det är väldigt viktigt för oss, eftersom vi vill ha så lite stillestånd som möjligt på våra maskiner”, understryker Långström.
Och det finns en sak han är särskilt glad över.
”Det är vad vi kallar en dropplinje, som är en speciell linjetyp för vägmarkeringar. De är bäst i klassen här”, säger han.

Användarvänlig teknik
Långströms dagar på EKC Sverige har förändrats en hel del på grund av att han nu innehar tjänsten som fordonschef. Medan han tidigare körde vägmarkeringsbilarna hjälper han nu till med att bygga och underhålla dem.
”Jag har mycket att göra med underhåll på gamla maskiner, men vi köper också in många nya lastbilar. Det gör att jag nu är med från grunden när vi bygger och utrustar nya bilar”, säger Långström.
Han är mycket nöjd med hur användarvänliga vägmarkeringsmaskinerna från Trysil RMM är.
”Jag tycker att hela vägmarkeringssystemet är väldigt lätt att använda och lätt att lära sig. När vi anställer nya operatörer går undervisning och utbildning väldigt snabbt”, säger han.
”Utrustningen gör ett bra jobb. Det finns effektiva maskiner som placerar vägmarkeringarna rätt i vägbanan”, förklarar Långström.
”Är det något du tycker att de borde förbättra?”
”Ingenting jag kan komma på här och nu, men jag antar att det alltid finns något. Jag skulle vilja tro att det här är något de jobbar med hela tiden, för att göra allt bättre och mer kostnadseffektivt”, avslutar han.